سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تعمیر پیکور تعمیر چکش هیدرولیکی

زمان مطالعه : 10 دقیقهتاریخ انتشار : 14 آبان 1402تعداد بازدید : 384نویسنده :

ما را در اینســـتاگــرام دنبــال کنیــد

تعمیرات چکش هیدرولیکی تعمیر پیکور

واحد تعمیرات مجموعه امداد پیکور متشکل از کادری متخصص و با تجربه و تجهیزات پیشرفته تمامی خدمات مربوط به تعمیر پیکور را نظیر تولید و بازسازی براکت چکش هیدرولیکی / شارژ و تنظیم گاز بَک هِد و دیافراگم / خدمات اُورسایز سیلندر و پولیش کاری پیستون سیلندر چکش هیدرولیکی / تعویض دیافراگم چکش هیدرولیکی / تعویض و تعمیر وجوشکاری سندان شکسته شده / خدمات بورینگ سندان / تعویض بوش های بالا و پایین چکش هیدرولیکی / تعویض سیل کیت جهت جلوگیری از روغن ریزی چکش هیدرولیکی با سیل کیت های اُورجینال /تیز کردن قلم چکش هیدرولیکی / تعویض ضربه گیر های چکش هیدرولیکی / تعویض پیچ های تایراد و پیچ های بغل بند کاور / تولید و بازسازی انواع کاور های باز و بسته برای چکش های هیدرولیکی / تنظیم ضربات پیستون چکش هیدرولیکی با پیچ ریتم و سایر خدمات مربوط به اُورهال و سرویس پیکور را در تهران با کمترین اجرت و ضمانت کار انجام میدهد.از این رو جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مسئول تعمیرگاه تماس بگیرید.

تامین قطعات پیکور

هنگام تعمیر پیکور بعضی از قطعات معیوب نیاز به تعویض دارد و بعضی قطعات با کمی تعمیر همچنان قابل استفاده هستند از این رو گروه امداد پیکور داغی قطعات معیوب و  غیر قابل استفاده را جهت تامین از بازار به اختیار خود مشتری تحویل میدهد که مجموعه امداد پیکور هیچگونه مسئولیتی را در قِبال کیفیت و متریال این محصولات برعهده نمیگیرد همچنین مشتری میتواند جهت تامین این محصولات با بهترین قیمت و ضمانتِ تعمیرگاه مجموعه امداد پیکور این محصولات را از واحد فروش مجموعه امداد پیکور تهیه کنند. 

خدمات جوشکاری

در مجموعه امداد پیکور علاوه بر تعمیر هسته چکش هیدرولیکی تعمیر و تقویت و بازسازی و تولید انواع کاور چکش هیدرولیکی کاور باز و کاور بسته  / تولید و بازسازی و تقویت انواع براکت چکش های هیدرولیکی / جوشکاری شکستگی سندان از هر نقطه / سایر خدمات جوشکاری نیز انجام میشود.چکش هیدرولیکی بعد از مدتی کار در معادن سنگ علاوه بر اینکه هسته ی چکش نیاز به تعمیر پیدا میکند پوسته ی آن نیز از قسمت پاشنه پیکور دچار سایش شده و نیاز به ترمیم و آهنکشی دارد علاوه بر پاشنه ی پیکور سایر قسمت های پوسته هم مثل براکت دچار ساییدگی و خرابی از ناحیه ی بوش براکت میشود که برای ترمیم و آهنکشی پوسته و بورینگ ناحیه ی بوش براکت میتوانید روی ما حساب کنید.

شارژ گاز پیکور

چکش های هیدرولیکی برای شروع به کار و تخریب علاوه به فشار روغن هیدرولیک که توسط بیل مکانیکی یا هر دستگاه دیگری که چکش هیدرولیکی به آن نصب شده تامین میشود به گاز نیتروژن ( N2 ) یا ازت نیز نیاز دارند در بعضی از چکش های گاز هیدرولیک مانند سوسان در سایز های سبک تا اس بی 81 یک مخزن گاز بالا و بدون آکومالاتور یا همان دیافراگم و در سایز های سنگین اس بی 100 به بالا  2 مخزن گاز یعنی مخزن بک هد و آکومالاتور و  در چکش های فول هیدرولیک مانند پیکور ام اس بی سری ام اس 600 یا سری AT35 دارای 1 مخزن گاز هستند که با گاز ( N2 ) پر میشوند البته به اندازه نیاز که در چکش های مختلف متفاوت میباشد.

در چکش های گاز هیدرولیک سوسان که دارای یک مخزن هستند و آکومالاتور ندارند معمولا گاز بالای آنها بین 13 تا 17 بار میباشند و در قسمت آکومالاتور هم مانند چکش های دیگر 55 الی 600 بار گاز میخورند در چکش های فول هیدرولیک که فقط دارای آکومالاتور بالا هستند هم معمولا 40 بار گاز ازت میخورند لازم به ذکر است که گاز ازت داخل چکش هیدرولیکی در سری های گازهیدرولیک توسط سیل گاز مهار میشود و توسط سوپاپ شارژ گاز گازگیری میشوند و گاز داخل آن مصرفی نیست فقط هر 1 ماه مقدار گاز را اندازه گیری و شارژ کنید و در چکش های فول هیدرولیک هم گاز در قسمت آکومالاتور حبس است و تا زمان سالم ماندن دیافراگم خالی نمیشود اما بعد از ترکیدن لاستیک دیافراگم گاز آن از قسمت پایین دیافراگم وارد جریان روغن شده و تخلیه میشود. برای گاز زدن چکش های فول هیدرولیک بر خلاف چکش های گاز هیدرولیکی که به سادگی از روی سیلندر و بک هد شارژ میشوند باید براکت پیکور کاملا باز شود و بعد اقدام به شارژ گاز کنید.

با توجه به مختلف بودن کیت های شارژ گاز انواع چکش هیدرولیکی و نیاز مهارت لازم و تفاوت در مقدار گاز مورد نیاز هر چکش این عملیات هم به صورت سیار و هم به صورت مرکزی در مجموعه امداد پیکور انجام میگیرد.

تعویض سیل کیت پیکور

شاید در هنگام کار با چکش هیدرولیکی متوجه ریزش روغن از دور قلم پیکور یا دور آکومالاتور و یا از شیلنگ و مغزی یا … شده باشید و به این موضوع زیاد اهمیت ندید اما باید به سرعت دست از کار بکشید و دلیل روغن ریزی چکش هیدرولیکی رو پیدا کنید در بعضی مواقع دلیل روغن ریزی شل شدن پیچ های آلن دور آکومالاتور یا درب آکومالاتور و یا شل شدن پیچ های آلن دور شیر کنترل باشد و یا شل شدن پیچ کورکن روی شیر کنترل یا خراب شدن اورینگ های کف شیر کنترل باشد و شاید هم ترکیدگی لاستیک دیافراگم چکش هیدرولیکی باشد که باعث شود روغن به قسمت گاز آکومالاتور وارد و از سوپاپ شارژ گاز خارج شود که البته اگر لاستیک دیافراگم سوراخ شده باشد شیلنگ برگشت روغن پیکور به سیستم به شدت میلرزد همان طور که میدانید کار لاستیک دیافراگم گرفتن تنش روغن و پایین آورنده فشار برگشت روغن به سیستم میباشد که خود شما هم میتونید اقدام به تعویض لاستیک دیافراگم کنید اما باید حتما از لاستیک دیافراگم اصلی که از فروشگاه معتبر تهیه کردید استفاده کنید در غیر این صورت تکه های دیافراگم غیر اصلی وارد جریان روغن هیدرولیک شده و به دستگاه شما آسیب میزند اما اگر علت روغن ریزی از لاستیک دیافراگم و دیگر موارد ذکر شده نباشه و روغن ریزی از دور قلم پیکور باشد چکش هیدرولیکی شما نیاز به تعمیر اساسی و تعویض سیل کیت داره که به هیچ عنوان نبایدبه همون شکل با چکش هیدرولیکی کار کنید و هرچه سریعتر چکش هیدرولیکی رو به یک تعمیرگاه مجهز و مطمئن جهت تعویض سیل کیت ارسال کنید در غیر این صورت رفته رفته پیستون و سیلندر چکش هیدرولیکی شما که از حساس ترین قطعات چکش هیدرولیکی به حساب میان آسیب جبران ناپذیری خواهند دید که هزینه سنگینی رو جهت عملیات اورسایز  یا حتی تعویض سیلندر و پیستون چکش هیدرولیکی خودتون متحمل خواهید شد ما در مجموعه امداد پیکور از سیل کیت های اورجینال برای تمامی چکش های هیدرولیکی استفاده میکنیم. 

عملیات اُورسایز سیلندر

در بالا در مورد تعویض سیل کیت چکش هیدرولیکی در زمان روغن ریزی گفتیم که اگه به موقع انجام نشه هزینه سنگینی برای عملیات اُورسایز سیلندر چکش هیدرولیکی متحمل خواهید شد حالا عملیات اُورسایز چیست ؟؟؟  راندمان چکش هیدرولیکی پس از حداقل 6 ماه کار مداوم در معادن سنگ یا در سایر پروژه های دیگر به دلیل از بین رفتن و سوختن سیل های برنزی و روغن گیر ها و گردگیر داخل سیلندر و ریتینر رفته رفته پایین می آید و چکش دیگر قدرت تخریب اول را ندارد و شروع  به داغ کردن یا فرار روغن و یا روغن ریزی از دور قلم و یا اصلا ایست کامل میشود هنگامی که سیل کیت های چکش هیدرولیکی به دلایل گوناگونی مثل پوسیدن و سوختن سیل کیت یا نامرغوب بودن سیل کیت استفاده شده در چکش هیدرولیکی یا پایان یافتن عمر مفید سیل کیت و یا هر دلیل دیگه ای نیاز به تعویض داشته باشه و این کار انجام نشه رفته رفته سیلندر چکش هیدرولیکی با پیستون ساییده و درگیر میشود و سیلندر و پیستون پیکور دچار گرفتگی و آسیب شدید و جبران ناپذیری شده حالا سطح سیلندر چکش هیدرولیکی که خط خطی شده برای صیقل شدن و از بین رفتن گرفتگی ها و خط ها نیاز به عملیات اُورسایز یا همون تراش سطح روی سیلندر داره که بسیار بسیار عملیات حساسی است که نیاز به ماشین های سنگ داخل زن یا همون سنگ کاروسل دارد  که هر تعمیرگاهی مجهز به این ماشین آلات نیست (مجموعه امداد پیکور تمامی عملیات اورسایز سیلندر و پیستون چکش هیدرولیکی رو با ماشین آلات به روز و کادری متخصص با کمترین قیمت انجام میدهد) پس از صیقل شدن سطح داخلی سیلندر پیکور باید داخل سیلندر را با میکرومتر اندازه گیری کرد و پیستونی با عدد سیلندر تراشید و سنگ زد تا چکش هیدرولیکی مثل روز اول با قدرت و بدون افت راندمان و فرار روغن شروع به کار کند.

تعویض بوش سندان پیکور

یکی از قطعات تشکیل دهنده چکش های هیدرولیکی سندان پیکور میباشد سندان پیکور محفظه ای است که زیر سیلندر قرار گرفته و توسط پیچ های تایراد که معمولا 4 عدد هستند به سیلندر و بک هد یا همان مخزن گاز ازت متصل میشوند سندان چکش هیدرولیکی دارای دو بوش است یکی بوش سر یا بوش قلم که در چکش های کاور بسته معمولا بدون لبه و در چکش های هیدرولیکی کاور باز لبه دار میباشند و دیگری بوش بالا یا رینگ بوش نام دارد که که محل اصابت پیستون به انتهای قلم میباشد. به طور کلی کار این 2 بوش اول در مدار نگه داشتن قلم برای ضربات پیستون و دیگری سالم ماندن سندان از سایش میباشد که نقص در یکی از این بوش ها باعث شکستگی قلم یا پیستون میشود به طور مثال گشاد شدن بوش سر یا بوش پایین چکش هیدرولیکی یکی از اصلی ترین دلایل شکستن قلم چکش هیدرولیکی از قسمت کمر می باشد و یکی از اصلی ترین دلایل شکستگی در قسمت دنباله قلم چکش هیدرولیکی یا دنباله پیستون چکش هیدرولیکی  گشاد بودن بوش داخلی یا رینگ بوش سندان چکش هیدرولیکی است.بهترین متریال برای تولید بوش های سندان فولاد MO40 اصفهان یا فولاد سمانته میباشند که بعد از عملیات حرارتی سختی بین 52 تا 60 راکول میگیرند برای بالا بردن طول عمر بوش های سندان به اپراتور ها پیشنهاد میکنم که حتما هر 1 ساعت یکبار گیریس کاری بوشها رو انجام بدن و حتما حتما از حالت عمودی برای تخریب و خردکردن سنگ ها استفاده نمایند.برای تعویض بوش پایین سندان پیکور در چکش های کاور باز خود اپراتور هم میتواند بدون باز کردن چکش هیدرولیکی اقدام کند و بعد از بیرون آوردن پین بوش های پایین اگر بوش در آمد که هیچ اگر در نیامد میتوانید با هوابرش بدون اینکه به سندان آسیب بزنید بوش پایین سندان رو برش بدهید و بوش نو را جا بزنید اما برای تعویض بوش بالا باید چکش کاملا باز شده و بعد از جوشکاری و جوش دادن پولکی به قطر داخلی بوش با بردن سندان زیر پرس هیدرولیکی اقدام به درآوردن بوش کنید که توصیه میکنم برای تعویض بوش های سندان چکش هیدرولیکی خود را به تعمیرگاه امداد پیکور ارسال کرده تا در کوتاه ترین زمان چکش هیدرولیکی تونرو تعمیر کنیم.

تیز کردن قلم پیکور

قلم پیکور از قطعات مصرفی پیکور محسوب میشود که مصرف آن رابطه ی مستقیمی با نوع سنگی که در حال استخراج آن هستید دارد یعنی هرچه سنگ شما سخت تر و دارای سیلیس و آهن و خورندگی بالایی باشد قلم پیکور شما زود تر و زودتر خرده و مصرف میشود و نوک آن حالت قارچی شده و کوتاه میشود و راندمان کار و سرعت استخراج سنگ پایین می آید. مصرف قلم پیکور علاوه بر خورندگی سنگ به راننده بیل مکانیکی هم بستگی دارد راننده ی خوب و کاربلد بعد از 10 الی 15 ثانیه پیکور زدن برای جلوگیری از داغ شدن نوک قلم و  قارچی شدن نوک قلم مکس میکند و یا جای پیکور رو تغییر میدهد همانطور که میدانید قلم پیکور هم مانند مته دریل بعد از کمی کار کردن داغ شده و باید یا در آب فرو ببرید یا صبر کنید تا خنک تر بشود اگر این کار انجام نشود و نوک قلم پیکور دایم کار کند و داغ شود حرارت نوک قلم بالا رفته و آب قلم گرفته شده و نرم میشود و بعد از نرم شدن به حالت قارچی تغییر شکل میدهد حالا یا باید یک قلم نو بخرید یا نوک قلم را تیز کنید که به دلیل بالا بودن قیمت قلم پیکور معمولا صاحبان ماشین آلات راهسازی تا جایی که میشود نوک قلم را تیز میکنند.

برای تیز کردن قلم باید از دستگاه فرز CNC استفاده کرد چرا که دستگاه سی ان سی دقت بالایی دارد و نوک قلم را هنگام برش دادن با آب صابون خنک نگه میدارد و مانع از سرخ شدن و داغ شدن نوک قلم میشود چرا که اگر نوک قلم هنگام تراش خوردن داغ یا سرخ شود آب نوک قلم گرفته میشود و سختی نوک قلم پایین می آید به هیچ عنوان برای تیز کردن نوک قلم از سنگ فرزاستفاده نکنید که همین اتفاق برای آن می افتد و نوک قلم نرم میشود و در هنگام استفاده سریع ساییده میشود.

همچنین برای بالا بردن سختی نوک قلم بعد از تیز کردن با ماشین فرز توصیه میکنیم نوک قلم را با قرار دادن در داخل کوره ی آبکاری و انجام  عملیات حرارتی بالا ببرید تا در برار سایش و خورندگی مقاومت کند.

تعویض پیچ های تایراد پیکور

یکی دیگر از قطعات چکش هیدرولیکی پیچ های تایراد میباشند که به آن پیچ بلند یا پیچ طولی هم میگوییم پیچ های تایراد معمولا در هر چکش هیدرولیکی 4 عدد هستند که سیلندر و بک هد و سندان پیکور رو به هم متصل میکندجنس پیچ های تایراد معمولا سخت نیست یعنی فولاد خام پس از عملیات تراش و تولید مانند سایر قطعات پیکور به آبکاری برده نمیشود چرا که باید پیچ های تایراد سختی در اندازه ی 30 الی 38 راکول داشته باشند که بهترین فولاد برای تولید پیچ تایراد VCN200 یا VCN150 میباشد برای بستن پیچ های تایراد باید از ابزار دقیقی به نام تُرکمتر استفاده کرد یعنی هر 4 عدد پیچ باید با تُرکمتر کشیده شده و بعد با آچار ضربه ای بین 15 تا 90 درجه دیگر بسته شوند تا پیچ های تایراد در برابر ضربات پی در پی پیکور شل یا باز نشوند پیچ های تایراد معمولا به مانند سایر قطعات پیکور مصرفی هستند به این صورت که با کار کردن پیکور و فشار آوردن به پیکور و خالی زدن پیکور توسط اپراتور احتمال بریدن و شکستن پیچ تایراد وجود دارد که از اصلی ترین دلیل های بریدن پیچ تایراد همان خالی زدن یا خردکردن سنگ استخراج شده از معدن میباشددقت داشته باشید که اگر درحینکار با چکش هیدرولیکی متوجه بریده شدن یکی از پیچ های تایراد شدید به هیچ عنوان با چکش کار نکنید و سرعا اقدام به تعویض پیچ تایراد نمایید چرا که اگر با همان شرایط کارکنید احتمال بریدن پیچ های دیگر بسیار بالاتر میرود ضمنا از دیگر خساراتی که کارکردن با پیچ تایراد بریده به پیکور وارد میشود ساییدگی و درگیری سیلندر و پیستون به هم و از بین رفتن آنها میباشد که خساراتی بسیار سنگین و جبران ناپذیر به چکش وارد میکند.برای تعویض پیچ های تایراد چکش های گاز هیدرولیک باید براکت پیکور را باز کزده و پیچ بریده شده را باز و پیچ نو را جایگزین کنید اما برای تعویض پیچ تایراد پیکور های فول هیدرولیک ابتدا براکت را باز کرده سپس آکومالاتور را باز و پیچ تایراد را تعویض نمایید.

تعمیر پیکور کوماتسو

چکش هیدرولیکی کوماتسو ساخت کشور ژاپن یکی از قدرتمند ترین و کم استهلاک ترین چکش های هیدرولیکی موجود در بازار ایران است این چکش هیدرولیکی از سری چکش های هیدرولیکی گاز هیدرولیک است که در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شده است که در حال حاضر فقط مدل های JTHB 150 و JTHB 230 و JTHB 310 در ایران موجود میباشد که در سال های اخیر به دلیل وجود تحریم ها دیگر این چکش هیدرولیکی قدرتمند وارد نمیشود و فقط به صورت کارکرده در بازار موجود میباشد برای خرید چکش هیدرولیکی کارکرده کوماتسو 150 یا چکش هیدرولیکی کارکرده کوماتسو 230 یا چکش هیدرولیکی کارکرده کوماتسو 310 با بخش ماشین آلات و برای تعمیر چکش هیدرولیکی کوماتسو خودتون با بخش تعمیرات تماس حاصل فرمایید. 

چکش هیدرولیکی کوماتسو 150 سری گاز هیدرولیک دارای وزنی تقریبا 1600 کیلوگرم میباشد و قطر قلم اون هم 135 میلی متر است این چکش هیدرولیکی مناسب نصب بر روی بیل مکانیکی کوماتسو 200 و کوماتسو 220 و هیوندای210 و بیل مکانیکی دلتا 220 و هیتاچی 210 و نیوهلند 215 و زوملاین 230 و شانتویی 220 و ولوو 210 و دوسان 210 و سایر بیل های مکانیکی 18 الی 22 تن میباشد 

چکش هیدرولیکی کوماتسو 230 سری گاز هیدرولیک دارای وزنی حدودا 2300 کیلوگرم و قطر قلم آن 146 میلی متر میباشد که مناسب نصب بر روی بیل های مکانیکی هیوندایی 250 و ولوو 240 و هیتاچی 240 و سایر بیل های مکانیکی 22 الی 26 تن میباشد.

چکش هیدرولیکی کوماتسو 310 با وزنی تقریبا 3100 کیلوگرم و قطر قلم 160 میلی متر میباشد که قابل نصب بر روی بیل مکانیکی کوماتسو 300 و هیوندایی 320 و 330 و شانتویی 320 و 360 و دلتا 360 و هیتاچی 350 و دوسان 340 میباشد.

تعمیر پیکور سوسان

چکش هیدرولیکی سوسان یکی از پر فروش ترین چکش های هیدرولیکی در ایران و ساخت کشور کره جنوبی میباشد که برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید این چکش هیدرولیکی هم مانند اکثر چکش های هیدرولیکی گاز هیدرولیک بوده و در 3 سایز سبک (SB30 \ SB 35 \ SB40 \ SB50 ) و نیمه سنگین (SB60 \ SB70 \ SB81 \ SB100 \) و سنگین ( SB121 \ SB130 \ SB140 \ SB151 \ ) طراحی و تولید شده است که هر 3 سایز این چکش هیدرولیکی در مجموعه امداد پیکور با کمترین اجرت سرویس و اُورهال میشود.

پیکور اس بی 30 قابل نصب بر روی مینی بیل مکانیکی و بابکت با وزن2.5 تن الی 4 تن با قطر قلم 53 میلی متر و وزن کاری 150 کیلوگرم

 

تعمیر پیکور اِم اِس بی

چکش هیدرولیکی اِم اِس بی همانند پیکور سوسان یکی دیگر از چکش های هیدرولیکی پرفروش و شناخته شده در سراسر ایران است که ساخت کشور کره جنوبی میباشد و در سه سری گازهیدرولیک ساگا (SAGA120 \ SAGA180 \ SAGA220 \ SAGA250 \ SAGA300 \ SAGA350 \ SAGA400 \ SAGA510 ) و سری فول هیدرولیک اِم اِس ( MS200 \ MS300 \ MS400 \ MS520 \ MS550 \ MS600 \ MS700 \ ) وسری فول هیدرولیک اِی تی ( AT30 \ AT35 \ AT45 \ AT55 \ AT75 \ ) طراحی و تولید شده است که هر سه سری این چکش هیدرولیکی در مجموعه امداد پیکور با کمترین اجرت سرویس و اُورهال میشود.

از حُسن انتـخاب تـون سپاسـگذاریم.

دانـشنامـه
ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول